studiedag 24/04-2019
På denne studiedag skal I læse i "Taksonomi i entreprenørskabsuddannelse" (online basislitteratur) - kapitel 1, 2 og 3 (men kun til og med halvejs på side 24 - inden afsnittet der hedder "Udvikling af entreprenørielle erfaringer")
Vi havde fokus på entreprenørskab og entreprenørskabsundervisning på introdagen, og vi havde også fokus på de 4 dimensioner, som entreprenørskabsundervisningen skal omhandle:
- HANDLING
- KREATIVITET
- OMVERDENSRELATIONER
- PERSONLIG INDSTILLING
På denne studiedag vil vi gerne at I - efter at I har læst dagens tekster - beskriver (på bloggen) hvordan jeres elevers forudsætninger er i forhold til de 4 dimensioner. Kik på taksonomien NQF1 på side 15 (som er folkeskole-afgangsniveau) og NQF3 på side 17 (som er EUD afgangsniveau), i "Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse". I kan forholde jer overordnet til jeres elevgruppe eller udvælge "repræsentative" elever med forskellige niveauer (så I beskriver "spændet" i hele gruppen).
Ved at kigge på klassen ud fra de 2 skemaer læner de fleste op ad folkeskole niveau, enkelte kunne man til tider sætte under dette niveau. Og så er der nogle enkelte der ligger lidt højere og i fællesskab er de med til at løfte og støtte hindanden. Nogle gang ser det ud til at de også kan trækkes ned i niveau.
Vi havde fokus på entreprenørskab og entreprenørskabsundervisning på introdagen, og vi havde også fokus på de 4 dimensioner, som entreprenørskabsundervisningen skal omhandle:
- HANDLING
- KREATIVITET
- OMVERDENSRELATIONER
- PERSONLIG INDSTILLING
På denne studiedag vil vi gerne at I - efter at I har læst dagens tekster - beskriver (på bloggen) hvordan jeres elevers forudsætninger er i forhold til de 4 dimensioner. Kik på taksonomien NQF1 på side 15 (som er folkeskole-afgangsniveau) og NQF3 på side 17 (som er EUD afgangsniveau), i "Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse". I kan forholde jer overordnet til jeres elevgruppe eller udvælge "repræsentative" elever med forskellige niveauer (så I beskriver "spændet" i hele gruppen).
Ved at kigge på klassen ud fra de 2 skemaer læner de fleste op ad folkeskole niveau, enkelte kunne man til tider sætte under dette niveau. Og så er der nogle enkelte der ligger lidt højere og i fællesskab er de med til at løfte og støtte hindanden. Nogle gang ser det ud til at de også kan trækkes ned i niveau.
Kommentarer
Send en kommentar