Den Didaktiske relationsmodel
Læringsforudsætninger
Rammefaktorer
Mål
Indhold
Læringsprocessen
Vurdering
Hvis man evt ændre noget i Rammefaktorer skal man hele vejen rundt og se om andre ting ændrer sig.
Hvad mener du , ud fra din erfaring , det er vigtigt at tage hensyn til for at elever eller studerende i en erhvervsrettet uddannelse kan lære på en god måde?
Vi er nød til at fange elevernes opmærksomhed, møde dem på deres niveau gør dem interesseret i stoffet, være støttende og rosende.
Gør undervisning praksis nær, noget de kan genkende og forholde sig til.
Gør undervisning mere struktureret samt inddrage elevene i evt. planlægning.
Almendidaktik
Fagdidaktik
Erhvervsdidaktik
Almendidaktik= Didaktik er undervisningens og læringens teori og praksis.(Jank og Meyer 2005, s.17)
Fagdidaktik= Fagdidaktikken
Læringsforudsætninger
Rammefaktorer
Mål
Indhold
Læringsprocessen
Vurdering
Hvis man evt ændre noget i Rammefaktorer skal man hele vejen rundt og se om andre ting ændrer sig.
Hvad mener du , ud fra din erfaring , det er vigtigt at tage hensyn til for at elever eller studerende i en erhvervsrettet uddannelse kan lære på en god måde?
Vi er nød til at fange elevernes opmærksomhed, møde dem på deres niveau gør dem interesseret i stoffet, være støttende og rosende.
Gør undervisning praksis nær, noget de kan genkende og forholde sig til.
Gør undervisning mere struktureret samt inddrage elevene i evt. planlægning.
Almendidaktik
Fagdidaktik
Erhvervsdidaktik
Almendidaktik= Didaktik er undervisningens og læringens teori og praksis.(Jank og Meyer 2005, s.17)
Fagdidaktik= Fagdidaktikken
Kommentarer
Send en kommentar